Statek niszczeje zatopiony w jednym z gdańskich basenów stoczniowych.
Dane techniczne:
Długość 36,9 m ,
Szerokość 6,82 m ,
Zanurzenie
3,45/3,25 m,
Wyporność 342
t,
Wysokość masztu 11 m ,
Zasięg światła (w czasach świetności) 11 mil morskich.
Kalendarium i zmiany nazwy:
1916 zwodowany w stoczni Rasmus Møller Værft w duńskim
mieście Fåborg.
1917-1920 statek nosił nazwę „Gilleleje Flak N”, stacjonował
przy porcie w Gilleleje.
1920-1927 jako „Graadyb” zakotwiczony na podejściu do portu
w Esbjergu.
1927-1930 „Horns-Rev” na płyciźnie Horns Rev.
1930-1939 pod nazwą „Vyl” na akwenie Vyl, 40 km na zachód od portu w
Esbjergu.
1946-1947 jako „SW-1” zakotwiczony 40 km na zachód od portu
Thyborøn.
1947-1969 ponownie nazwany „Vyl” powrócił na obszar Vyl.
1978 statek został zakupiony przez klub żeglarski Dragrr
Sailing Club, pełnił funkcję statku klubowego.
1985 jednostkę nabył Arp Hansen, który przebudował ją na
pływającą restaurację, zacumowaną w pobliżu Nyhavn Hotel w Kopenhadze.
koniec lat 90. - właścicielem został Jorgen Olsen, dalsza
kontynuacja funkcji restauracyjnej do 2005.
29 września 2006 statek rozpoczął podróż na holu z Kopenhagi
do Gdańska,
2 października 2006 został umieszczony w suchym doku stoczni,
gdzie kadłub poddano remontowi.
16 września 2009 statek przycumowany przy nabrzeżu spółki
Drewnica Development zatonął, później został podniesiony.
3 listopada 2009 ponownie zatonął.
Przy opisie jednostki korzystałem ze stron:
historia.trojmiasto.pl
pl.wikipedia.org
latarnica.pl
Dziękuję.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz