czwartek, 25 lipca 2019

Krupp LD 2,5 H (Niemcy, 1938)

Autobus Krupp LD 2,5 H (producent: zakłady Friedricha Kruppa w Essen, 1938 r.) w barwach firmy komunikacyjnej z Wolnego Miasta Gdańska.
Napęd: silnik diesla o pojemności skokowej 4,05 ccm i mocy 55 KM.







Historia Danziger Elektrische Strassenbahn A.G. w Gdańsku (komunikacji miejskiej).
Kalendarium:
1864 r. - została uruchomiona linia omnibusu konnego z Gdańska do Sopotu (firma przewozowa Thiel, Goldwied und Hadlich).
1873 r. - Deutsche Pferdeeisenbahn uruchomiła pierwszą linię tramwaju konnego (trasa z centrum Gdańska przez Wrzeszcz do Oliwy).
1874 r. - przejęcie przez firmę "Otto Braunschweig" i "Oskar Kupferschmidt".
1891 r. - powstaje firma Danziger Straßeneisenbahn.
1896 r. - uruchomiona zostaje pierwsza linia tramwaju elektrycznego (Allgemeine Straßen- und Eisenbahngesellschaft).
1899 r. - w Nowym Porcie powstaje firma Danziger Elektrische Straßenbahn.
1903 r. - następuje konsolidacja działających firm przewozowych pod szyldem Danziger Elektrische Straßenbahn (DES AG).
Znaczący rozwój infrastruktury nastąpił dopiero w latach dwudziestych ubiegłego wieku.
1926 r. - rusza pierwsza linia autobusowa z Gdańska do Sopotu uruchomiona przez Danziger Verkehrsgesellschaft.
1933 r. - Danziger Verkehrsgesellschaft wchodzi w skład DES AG.
1942 r. - powstaje Verkehrsbetriebe Danzig - Gothenhafen AG (w tym DES AG).
1945 r. - powojenna odbudowa infrastruktury technicznej, powołanie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, uruchomienie ruchu tramwajów...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz