Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie (dawny skansen). Po prawej lokomotywa spalinowa Ls-40, po lewej "rozebrany" parowóz TKt48 -179 z 1955 r. (widoczny przekrój kotła).
Elektryczny zespół trakcyjny EW90-12 produkcji niemieckiej (1928-31) tzw. modraki. Składy przed II Wojną Światową obsługiwały berlińską kolej naziemną S-Bahn. Jednostki te trafiły do Polski w ramach reparacji wojennych. W Gdańsku obsługiwały pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej. Dnia 4 marca 1951 roku pierwsze elektryczne zespoły trakcyjne wyruszyły na trasie z Gdańska Głównego do Nowego Portu.
Z względu na zmianę napięcia w sieci zasilającej wagony z 800 V na 3000 V składy zostały wycofane z eksploatacji w 1973 roku.Cysterna.
Żuraw wodny.
Wąskotorowy pług odśnieżny o rozstawie szyn 600 mm.
Drezyna z silnikiem od motocykla WSK.
Wystawy.
Wnętrze wagonu szpitalnego.
Warsztat - kuźnia.
Lemieszowy pług odśnieżny.
Skład wąskotorowy.
Wagon kolei linowo-terenowej na Gubałówkę.
Zabytkowy sprzęt gaśniczy.
Pompa wodna z silnikiem Diesla.
Dźwig kolejowy.
Muzeum Kolejnictwa, ul. Towarowa 7, 83-400 Kościerzyna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz