czwartek, 15 lipca 2021

Kościerzyna - Parowozownia

Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie (dawny skansen). Po prawej lokomotywa spalinowa Ls-40, po lewej "rozebrany" parowóz TKt48 -179 z 1955 r. (widoczny przekrój kotła).

Pan Olejarz.

Budynek hangaru/hali parowozowni z 1929 r.

Parowóz TKb2845.



Elektryczny zespół trakcyjny EW90-12 produkcji niemieckiej (1928-31) tzw. modraki. Składy przed II Wojną Światową obsługiwały berlińską kolej naziemną S-Bahn. Jednostki te trafiły do Polski w ramach reparacji wojennych. W Gdańsku obsługiwały pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej. Dnia 4 marca 1951 roku pierwsze elektryczne zespoły trakcyjne wyruszyły na trasie z Gdańska Głównego do Nowego Portu.
Z względu na zmianę napięcia w sieci zasilającej wagony z 800 V na 3000 V składy zostały wycofane z eksploatacji w 1973 roku.

Cysterna.



Żuraw wodny.

Wąskotorowy pług odśnieżny o rozstawie szyn 600 mm.

Drezyna z silnikiem od motocykla WSK.

Wystawy.


Wnętrze wagonu szpitalnego.

Warsztat - kuźnia.


Lemieszowy pług odśnieżny.





Skład wąskotorowy.

Wagon kolei linowo-terenowej na Gubałówkę.


Zabytkowy sprzęt gaśniczy.

Pompa wodna z silnikiem Diesla.


Dźwig kolejowy.


Muzeum Kolejnictwa, ul. Towarowa 7, 83-400 Kościerzyna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz