W miejscowości Skowronki postawiona została miedziana łopata symbolicznie wbita w ziemię. Miał być to zaczyn do przekopu Mierzei w okolicach Kątów Rybackich. W ten sposób wskazano konieczności wykonania kanału żeglugowego łączącego zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
Napis na tablicy brzmi:
Przekop Mierzei - konieczny-możliwy-potrzebny
"Aby zło zatriumfowało wystarczy by dobry człowiek nic nie robił"
Edmund Burke (XVIII wiek) angielski filozof
Fundator: Senator RP Elżbieta Gelert
4 sierpnia 2006 roku
Pani Senator była w latach 2002-2005 radną Rady Miasta Elbląga.
Znalezione w archiwum.
Ostatecznie kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną został zaplanowany do realizacji trochę dalej. Przekop znajduje się pomiędzy miejscowościami Skowronki - Przebrno. Prace budowlane rozpoczęto we wrześniu 2019 roku. Dziś możemy oglądać efekty tej inwestycji.
Widok na most północny (obrotowy). Długość 61 m. Jest to najdłuższa tego typu budowla w Polsce 61 m.
Widok na most południowy im. Jerzego Wilka (obrotowy). Długość także 61 m. Patronem mostu został zmarły w 2021 roku były prezydent Elbląga i poseł na Sejm.
Drugim w kolejce do śluzowania jest jednostka Straży Granicznej (Pomorski Dywizjon Straży Granicznej w Świnoujściu). Okręt przeznaczony jest do patrolowania i ochrony morskiej granicy państwa, ochrony zewnętrznych granic Unii Europejskiej oraz usuwania zanieczyszczeń z powierzchni wody.
Kaper-2 (oznaczenie SG-312) jest polską jednostką patrolową projektu SKS-40, zbudowana w latach 1991–1992 w Stoczni Wisła w Gdańsku. Dane techniczne jednostki: długość całkowita 42,6 m, szerokość 8,37 m (z odbojnicami), pełne zanurzenie 2,95 m.
Śluza posiada cztery bramy służące do jej zamykania.
Cały obiekt wybudowało konsorcjum NDI/Besix.
PS. Ukraina broni Ojczyzny. Sobota, 206 dzień wojny.
#StopWar
#FreeUkraine
#StopPutin
#Solidarni z Ukrainą
Na datę otwarcia przekopu nie przypadkowo wybrano dzisiejszy dzień (17.09.1939)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz